Wednesday, January 13, 2010

Mari Blajar Buat Aiskrim!!!

Entah kenapa, sejak dua menjak nie aku suka sangat cuba resepi...
Tapi resepi yang simple-simple jek la....
Last week blajar buat puding kastard+cocktail....
Pastu blajar buat apam kukus....
La nie blajar buat aiskrim vanilla lak!
Entah meroyan ape la agaknyer aku kali nie yer....
Rajin lak ke dapur!
Ekekkekeeeee......
Kebanyakkan resepi aku cilok kat mesra.net....
Kalo rajin, kalian bukak ler website tu....
Nak try resepi apa....cakap jer!
Macam-macam ada...!
Hehehehee.......


Pukul telur (6 biji) sampai kembang...
Then masukkan gula halus 2 1/2 cawan.....


Then pukul lagi sampai kembang cenggini...
Pastu masukkan esen vanilla 2 sudu...
Pastu masukkan susu cair 8 cawan + susu pekat 1 tin....
Then pukul bagi rata dan sebati...



Pastu masukkan dalam bekas/tupperwear...
Tak kira apa-apa bekas la...



Last skali sejukkan dalam fridge...



Senang jek, kan????
Aku dah rasa sikit aiskrim yang aku buat nie...
Tapi manis ya amat!!!
Boleh kena diabetes nie!!!
Oh yer...tahap kemanisan aiskrim kalian boleh diekjas sendiri yer...
Selamat Mencuba!!!

2 comments:

annapeje said...

tunjuk la result da siap aper la mummy andy neh :P

-LaDy rAzOr- said...

a'ah la....luper lak! eskrem nie ada dalam peti ais la...luper nak jengah! ehehehee... :-D