There was an error in this gadget

Wednesday, September 8, 2010

Datang Giler Lagi....

Malam tadi datang giler meroyan aku....
Tetiba rajin ya amat sangat!!!
Lantas ke dapur, try buat kek coklat kukus moist...
Aku pernah belajar wat kek coklat kukus moist nie ngan Echa masa zaman skolah menengah dulu...
3-4 kali blajar buat baru berjaya...
La nie datang balik giler aku nak wat kek coklat kukus moist tu...
Aku tengok resepi sikit-sikit...
Pastu aku try wat ikot suka hati aku...
Bubuh ler macam-macam bahan ikot sesuka hati mak nenek aku....
Pastu kukus ler kek coklat tu barang sejam...
Pastu tadaaaaaaaaaaaaaaaaa..................


Lagi skali..presentation agak hodoh!(ada aku kesah?!?!)
Aku bubuh sebanyak-banyaknyer coklat topping tu sampaikan dah tak nampak rupa sebenar kek aku neh...
Ekekekkee...
Kata nak moist kan....

Yang putih-putih tu ekceli aku bubuh whipe cream...
Tapi lelama jadik cenggitu lak...
Ilang rupa bentuk whipe creamnyer...
Lantak ler!!!
Aku bagi sket kat akak-akak kat opis nie...
Ada yang tak poser tu, try ler rasa...
Depa kata sedap!
Tak manis sangat...tak pahit jugak coklatnya...
Sedang-sedang elok jek kata depa...
Wahhh....aku terharu!
Alhamdulillah....
Percubaan aku berjaya!
Pastu akak-akak nie ada plak yang nak menempah kek coklat kukus moist aku neh untuk majlis hari raya nanti...
Depa nak esok gak!
Giler la...mana sempat aku nak masak malam nie...
Banyak lagi urusan aku nak wat malam nie...
Malam nie nak pi uptown Danau Kota, last kopek shopping!
Pastu depa kata takpa la...tunggu pas raya nanti baru depa tempah lain...
Waahhhh....dah jadik cam bisnes lak neh!
Tapi aku tanak jadikan kek nie sebagai bisnes aku...
Bisnes aku concentrate on puding & trifle saja...
Kek coklat nie lain citer...
Takpela...janji orang seronok nak makan kek buatan aku...
Aku ok jek! :-)