Thursday, September 2, 2010

Tido Tengahari Lagi......Kan Dahhhhhh.......

Owhhh....
Sebelum lunch hour tadi, aku layan baca citer-citer seram...
Sajer meng'google' "CERITA SERAM YANG BENAR"....
Skang bulan puasa...so aku berani jek nak baca kesah-kesah hantu neh...
Macam-macam kesah hantu aku baca...
Dalam pada syok layan...aku dah ngantuk..
Owh...dah pukul 1.00pm....dah lunch hour rupanyer!
Memandangkan takder nak gi kuar makan ke hape time poser nie, maka aku bantai layan tido kat bawah meja...
Siap ada kusyen sofa 2 bijik lagi okek!
Memang heaven ar...
Ekekeke...
Dalam pada tido tu, aku telah bermimpi hantu pontianak....
Huhuhuuu....seram siot!!!
Aku mimpi aku bersama dengan En.Belo telah menyewa satu rumah yang tidak berpenghuni...
Kononnyer kami baru berpindah masuk rumah tu...
Tengah sajer nak sight-seeing umah tu, tetiba muncul satu makhluk yang snagat hodoh dan menakutkan telah muncul dari pintu dapur umah sewa tinggal tu...
Makhluk hodoh tu adalah PONTIANAK!!!
Aku sangat terkejut dan dengan kadar segera menarik lengan En.Belo yang sedang membelakangi PONTIANAK itu...
Sambil itu mulut aku terkumat kamit membaca surah Kursi berulang-ulang kali...
Aku sangkakan PONTIANAK tu tak berani dah datang hampir kitorang...
Rupa-rupanya selamba jek dia datang dekat ngan kitorang lantas mencakar bahu dan lengan kiri En.Belo dengan kukunyer yang panjang dan tajam tu....
Dah tengok En.Belo kena cakar, lagi ler aku tarik tangan beliau dan cepat-cepat beredar dari situ sambil mulut aku membaca ayat Kursi dengan terang,kuat dan jelas!
Pastu PONTIANAK tu leh mengilai lak....
Lagi ler aku baca ayat Kursi kuat-kuat dan mengulangi beberapa potong ayat berulang kali...
Hawok tol!
Pastu aku terjaga....
Owh...dah pukul 2.45pm ler!
Aku dah terlajak tido rupanyer....
Dengan keadaan terpisat-pisat, aku bangun dari 'sangkar'ku dan menuju ke toilet...cuci muka...
Fuhhh...nasib baik mimpi!
Padan la orang2 tua pesan jangan tido tengahari...
Huhuhuuuu....
Tu la...tido tengahari lagi....kan dah mimpi hantu...
Ekekekekeeeeee......

p/s: pinjam gambo orang lain bubuh kat sini....mahap yer! :-)

2 comments:

cik osh said...

ko ni...tgh2 hari pun mimpi hantu! bos x marah ke?? 45 minit tu ko terlajak! lain kali nk tido tgh hari ajak aku skali!

-LaDy rAzOr- said...

ekekekee....moh ler tido bawah meja skali!