Tuesday, September 7, 2010

Huh....Klise....

Kebiasaan yang lazim ketika lagi 3-4 hari nak raya...

"nofa...slamat hari raya...maaf zahir batin..."
"nofa..mintak maaf kalo ada terkasar bahasa secara sengaja atau tak..."
"kak nofa..mintak maaf ek...0-0 ek...."
"kak...mohon maaf ujung rambut sampai ujung kaki...slamat hari raya..."

lagi....lagi....lagi....dan lagi....

Senang cerita.....

Takyah guna ayat-ayat klise tu kat aku tak kisah ler melalui sms, mms, email, comment FB, post-wall, ym dan sebagainyer...

Sebab setiap kali aku baca, aku akan terfikir "ko penah wat salah ngan aku ke sampai nak bermaaf bagai..." "ape salah yang ko dah wat kat aku sampai nak mohon maaf neh?!?!"
Bagi aku, kalo ko tak penah wat salah ngan aku...takyah nak mintak maaf ngan aku...
Kiranya ko tak berhutang ape-ape ngan aku...
Aku pon sama camtu gak...
So masing-masing leh beraya dengan tenang tanpa ada rasa sekelumit perasaan bersalah ke hape...
Ilek-ilek sudaaaa....

Melainkan kalo ko memang ada wat salah giler babi ngan aku sampai rasa cam nak mati pon terseksa jiwa raga....maka ada baiknya ko memang kena mintak maaf ngan aku secepat yang mungkin la...
Aku tanak nanti hantu ko folow jek aku tak kesah maner aku gi...
Kang idop aku lak yang tak aman....

Yer...aku tau...mintak maaf tu amalan mulia...
Tapi saranan aku adalah tak perlu tunggu raya untuk mintak maaf bagai...
Hari-hari lain pon bole ape....



p/s: merepek lagi 3-4 hari mau raya...layan kan ajek!

No comments: