Friday, November 21, 2008

Mimpi...

Sejak dua menjak nie aku agak kerap kali mimpikan teman-teman lama...
Hari tu aku mimpikan ex-bf pertama aku dulu....
Lama tak dengar khabar berita dia sejak berlaku 'perang dingin' antara kami sebelum aku kahwin dulu...
Pastu aku mimpikan kawan yang agak rapat gak ler...
Sejak dia mengandung, dah tak dengar khabar dia...
Tapi kelmarin aku call dia...leh gak tanya khabar dia dan kandungan...
Alhamdulillah semuanya ok...
Pastu aku mimpikan 'sibling' aku, si Ejan...
Masa zaman belajar kat UPM dulu, aku rapat ngan Ejan...
Last time jumpa Ejan masa kenduri kahwin one of our 'sibling', si Ija masa bulan Ogos yang lalu...
Pastu aku mimpikan ex-bf aku yang ke......entah! Maybe 5 or 6.... aku tak ingat ler...
Dengan mamat nie memang aku dah lost contact giler...since abis study kat UPM...
Since aku break-up ngan dia..terus dia menyembunyikan diri....
Ish....aku masih lagi dibelenggu rasa bersalah pada dia....
Kesian dia....kejamnyer aku seketika dulu...!
Sebaik-baik umat macam dia tu pun, aku boleh nak bertindak kejam lagi...
Ish....ish...ish...
Mungkin kerana masih lagi diselubungi rasa bersalah, maka terbawa-bawa ke dalam mimpi...
Pastu plak aku mimpikan lagi ex-bf aku yang pertama tu....
Mimpi kali nie dia bersama girlfriend barunya yang sekarang ini...
(ish....macam mana gf dia pun leh masuk dalam mimpi aku nie?!?!)
Aku terus menjadi musykil....
Nape aku dok mimpikan ex-bf(s) jek ek?
Mungkin kerana rasa bersalah kot?!?!
Mungkin kerana diorang banyak perhitungan nak buat ngan aku kot?!?!
Revenge?!?! Tak mungkin.......
Entahlah.....
Aku masih berpegang kuat pada kata "Mimpi tu kan mainan tidur...."
Yer....betul....mimpi adalah mainan tidur...
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........................

No comments: