Monday, December 19, 2011

Mencari Sejarah Keluarga.....

Hari tu aku try mencarik sejarah pasal keturunan 'Ungku/Engku'....
Yang aku tau....great grandmother aku adalah chinese....
So konpem2 la dia bukan keturunan Ungku kan....
But great grandfather aku melayu!
So dia la yang bernama Ungku tu....
So maybe diorang berjumpa masa zaman chinese mai melaka dulu kot.....
Kot la kan...aku wat andaian sendiri jek!
Ok...yang tu family sebelah mak aku...
Close the story la...

La nie aku try mengoogle cerita pasal family sebelah ayah aku lak!
Mengikut cerita arwah ayah aku, atuk aku nie adalah orang Johor...
Aku tak pernah jumpa arwah atuk ( sebab dia meninggal pon aku lom lahir lagi ), so aku tak tau sangat story pasal dia....
Tapi, apa yang aku tau dari arwah ayah, arwah atuk adalah orang yang berpengaruh di Skudai...
Arwah atuk adalah Pengasas Umno Skudai....
Berita kematian beliau pernah keluar dalam suratkhabar Utusan Melayu....
Aku pernah baca keratan akhbar tu sebab arwah ayah aku still simpan lagi keratan tu...
Selepas arwah atuk meninggal, tiada lagi cerita pasal beliau...
Anak-anak beliau takde sorang pon yang join politik nie...
Termasuk la arwah ayah... (btw, arwah ayah adalah anak sulung)


Susah gak nak google pasal UMNO nie...
Balik2 yang keluar, pasal UMNO sekarang...
Tak pon pasal Onn Jaafar....
Dah mati akal dah camne nak google lagi....
Seperti biasa la...aku dah mula bosan...
So jawabnyer next time jek la aku google lagi!
Hehehheeeee......

No comments: