Tuesday, December 15, 2009

Demam + Selsema + Batuk = Full Package!

Hari Sabtu malam Ahad...aku dah rasa tak sedap tekak dah...
Tekak aku rasa perit....
Hidung aku rasa tak best jek...
Aku bajet nie mesti nak datang penyakit nie...
Memang yer pon....
Sangkaan aku tepat sekali!
Esoknyer, hari Ahad aku demam+selsema+batuk....
En.Belo bawak aku gi Klinik Idzham....
Aku bagitau Doc yang aku batuk, selsema then rasa panas badan....
Doc bagi macam-macam ubat...
Tapi aku tak puas hati...
Nape dia tak bagi aku antibiotik???
Pastu nape dia tak bagi aku ubat batuk???
Doc just bagi ubat hisap untuk tekak jek!

Malam tu aku tak boleh tido baring...
Aku tido duduk jek...
Memang tak selesa....
Kejap-kejap bangun....kejap-kejap bangun...
Aku rasa sesak nafas....
Semalam, Hari Isnin aku MC....
Pepagi kol 8.00am En.Belo dah bawak aku gi lagi skali ke Klinik Idzham...
Aku bagitau Doc (Doc nie tak sama ngan Doc smlm) yang aku still batuk-batuk...
Then Doc tanyer aku.....

"Nape awak tak dapat antibiotik???"
"Ntah...Doc smlm tak bagi pon...saya tak leh makan antibiotik ke, Doc???"
"Boleh....saya bagi awak antibiotik nie....sakit awak tak surut nie..."
"Doc...saya alergi antibiotik Augmentin Coamax"
"Antibiotik yang lain awak boleh?"
"Boleh..."
"Ok...saya bagi awak antibiotik Erymin...."
"Doc.....doc smalam tu tak bagi saya ubat batuk cecair...dia just bagi saya ubat hisap untuk tekak jek...saya takleh makan ubat batuk cecair ke, Doc???"
"Boleh...ok, kali nie saya bagi awak ubat batuk cecair yang awak boleh minum..."
"Ok....time kasih, Doc"

Pastu amik ubat, En.Belo bawak aku gi sarapan kat kedai mamak berhampiran....
Aku tak lalu sangat nak makan...
Capati yang diorder pon tak abis makan...separuh pon tak luak!
Tapi air teh panas sampai 2 gelas aku order!
Pastu balik umah, aku makan segala ubat yang Doc bagi....
Pastu bantai tido....
Andy merengek pon aku buat tak layan jek...
Aku dah tak bermaya....
En.Belo lak takder, gi servis keta pas anta aku balik....
Mak yang layan Andy...
Nasib baik mak ada....
Aku bantai selubung diri dalam comforter...
Letak bantal kat kepala, kiri dan kanan badan....
Bubuh minyak angin kat dada....
Then tido!
Berpeluh aku tido selubung dalam comforter....
Lebih kurang kol 12pm lebih, En.Belo pon dah balik dari servis keta...
Aku still lagi layu...
Malam tadi baru aku gagahkan diri...wat keje sket2...
Aku basuh baju....sidai baju....memalam!
Pastu layan Andy main....
Tapi Andy baik la malam tadi...
Dia tak buat perangai pon...takder merengek2 pon....
Main jek kejenyer....
Maybe dia tau mommy tak sehat kot...tu yang dia baik jek!
Ekekekekekeeee........

Hari nie aku masuk opis macam biasa....
En.Belo soh aku MC lagi arini...
Takmor ar...
Dah banyak kali aku MC nie....
Demam dah takder...tinggal batuk ngan selsema jek....
Nasib ar kalo ada orang kat opis nie yang berjangkit ngan aku pasni...
Ekekekkee.....

No comments: