Monday, September 14, 2009

Paling Penyabar-Lah!

Tension betol la....
Raya dah nak dekat nie....
Macam-macam lak hal yang datang bertindih....
Pas satu....satu....
Pas hal kereta, nie hal credit card lak!
Bodo betol la Maybank nie.....
Dari pagi tadi aku call credit card center diorg...
Pas sorang, sorang diorg pas kan telefon nie...
Sudahnyer, aku tak dapat gak nak bercakap ngan person incharge!
Ape punyer BABI la customer service Maybank nie.....
Macam-macam nombor dah diorg soh aku call untuk bercakap ngan person incharge...
Mula-mula suara amoi cina-tak-reti-cakap-melayu-sangat..pastu sambung ke suara mamat-kontrol-suara-bajet-kacak-ar!...pastu sambung ke suara pompuan melayu...pastu sambung ke suara pompuan melayu lagi...
pastu dia cakap soh call direct to Cik Faizah....
Ok....aku sabo bebanyak nie....call ler Cik Faizah tu...
Tak berjawab....engaged.....call lagi....
Pastu suara pompuan melayu jawab....
Aku kata aku nak cakap ngan Cik Faizah pasal credit card aku nie....
Alih-alih dia tanyer aku balik, "kenapa cik call Cik Faizah pulak? Sepatutnyer Pn.Rahimah yang handle kes nie?!?!"
Aku cakap "one of your collegue yang bagi saya nombor nie utk saya call..."
"Eh...salah nie cik...Pn.Rahimah yang incharge sebenarnyer..."
Adehhhh.......what da FUCK-lah!!!
Pompuan tu bagi nombor Pn.Rahimah....
Aku call.....sabo lagi nie,beb!
Aku dail banyak kali walaupun tak berangkat dan adakalanyer engaged....
Dail lagi...sampai aku dah naik hafal nombor makcik nie!
Dari pagi membawak ke tengahari, keje aku mengadap telefon jek...
Aku rasa hari nie aku ler manusia yang paling tinggi tahap kesabarannyer...
Dail punyer dail...tak jugak dapat...
Balik-balik suara mesin yang jawab!
Aku give-up!
Last skali....

BABI PUNYER MAYBANK!!!
ADER JUGAK AKU PEGI BAKAR OPIS KORANG KANG!!!

No comments: