Thursday, September 18, 2008

Dah Timing Ke Nie?!?! (Part 2)

Buat masa sekarang nie aku masih lagi rasa sakit-sakit kat bawah perut nie...
Pinggang pun still sakit gak...
Tapi takdelah se'heavy' pagi tadi...
Dah kurang sakit dah...
Pagi tadi lagi heavy aku rasa....
Tapi tadi mak aku check perut aku nie....
Dia kata kepala baby dah masuk dalam salurannyer dah....
Denyutan jantung pun ok jek.....
Pastu dia check timing baby mengeras lak....
Katanyer setiap 5 minit, baby mengeras selama 10 saat jek..
So katanyer still peringkat awal lagi....
Even by da time aku menaip entry nie pun, baby tengah mengeras.....
Heheheheeee......
Tapi masa aku kencing pagi tadi, ada terkeluar sejenis air ( of cos bukan air kencing coz aku dapat membezakannya dari segi warna dan kelikatannya)
Kadar pengeluarannya sedikit saja...ibarat macam 'press da button once a time' jek..
Aku ngadu kat mak...
Mak soh aku pakai tuala wanita, just to ensure yang air yang keluar tu adalah air ketuban...
Then bila aku dah pakai nie, sampai ke la nie takde kuar pun air ketuban tu...
Mak aku kata air ketuban tu tak semestinya kuar sekaligus....
Ada yang jenis kuar sikit-sikit jek...
Dan air ketuban bukan warna jernih...
Dia ada kaler merah kalo dah bercampur ngan darah...
Ada gak kaler kuning cair....
Pagi tadi air yang kuar tu kaler kuning cair ler!
Tapi sekali tu jek...pastu tak kuar-kuar lagi dah....
Skang aku tengah standby jek nie.....
Anything happen, terus jek report kat mak aku....
Ok la...aku nak rest jap...ngantuk semalaman tak tido...
Dear pun tak tido semalaman gak...
Pastu pukul 6.30am dah kena gi keje...
Cian dear....
Huhuhuuuu.....
Daaaaaaaaaaaa....................

p/s: baby dok mengeras lagi..... =D

2 comments:

~chacha~ said...

goodluck beb..
:)

knitfreak-to-be said...

nofa, doakan ko selamat, all the best, may Allah bless u - azita