Tuesday, September 9, 2008

Current Story.......(Part 2)

9.30am - 2.00pm ~ waktu tido aku kat opis untuk arini...
Lama kan???
Hehehehe...... (sumpah makan gaji buta, beb!)
Dalam kol 3pm tadi, baru aku teringat nak gi bayar bil air kat pejabat pos Level 2...
So aku pun turun...
Sampai kat Level 4, bapak ramainyer umat berkumpul...
Aku dah agak...kalo macam nie punyer ramai makhluk, beerti mesti ada VVIP yang akan datang...
Dan di bangunan UMNO ini, sapa lagi yang mau datang melainkan orang-orang penting negara...
Mereka yang beria-ia berkumpul tu pulak adalah dalam golongan wartawan-wartawan, tokoh-tokoh serta para bodyguard, para 'penjilat buntut', para pengampu mungkin....dan sebagainya.
Ermmm....biarkan mereka...
Aku berjalan mencelah dalam kalangan mereka untuk ke Level 2....
Urusan aku perlu diselesaikan...kalo tertangguh nanti lupa!
Aku terus ke pejabat pos....
Mak datok! Panjangnyer barisan....
Sampai dah terkeluar dari pejabat pos tu sendiri barisannyer....
Aku dah tak tau nak wat pe dah....
Nak beratur sepanjang-panjangnyer tu, memang tak dapek la kan.....
So nak tak nak aku gi kedai runcit dekat situ, aku beli majalah Kosmopolitan....
Hajat hati nak beli majalah Mingguan Wanita..tapi mamak nie cakap esok baru keluaran baru kuar..
Jadinya tak pasal-pasal ler aku membeli majalah yang tak pernah-pernah aku beli nie... (tu pun sebab ada free gift sample krim muka Olay botol kecik)
Pastu aku teringat nak gikuarkan duit dalam ASW2020....
Aku pun terus gi CIMB Bank....
Isi borang 'Jualan Balik ASW2020' then gi amik nombor...
Boleh dikatakan 3-4 orang jek dalam bank tu....
Tapi memandangkan aku berurusan dengan kaunter ASN/ASB/ASW2020 maka masa yang diambil untuk settlekan sumer dalam lebih kurang 15-30minit gak ler...
Pastu aku tergerak hati nak gi pejabat pos balik....
Aku tengok ada 3-4 orang jek yang tengah berbaris...
Dan aku orang ke-5...
Yes!!! Orang dah tak ramai....aku tak kesah beratur kali nie....
Then sampai giliran aku....
Aku settlekan bayaran bil Syabas, bernilai RM10.50 sahaja!!!
Hehehhee.....bil yang paling murah ler yang penah aku bayar!
Akhirnya selesai sudah urusan aku yang tergendala sejak minggu lepas lagi (akibat dari kemalasan dan ketidaklaratan aku yang berada di tahap yang giler melampau ketika itu!)
So mission pasni adalah menunggu jam 5.30pm - waktu balik!

p/s: tetiba rasa lapo ler plak.....huhuhuuuuu....

No comments: