Tuesday, September 9, 2008

Current Story.......

Tetttttttt........'flash card machine' berbunyi...
7.46am...terawal ler plak datang keja arini...
Slalunyer pukul 8.00am lebih baru aku sampai opis...
Hari nie aku gi opis tak ikut Jalan Genting Klang macam selalu...
Arini aku ikut Jalan Setapak..
So jalan tak baper nak jammed...
Maybe coz aku pun kuar umah seawal jam 7am...
Esok nak bajet kuar umah lambat sket ar.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Semalam tetiba tekak mengidam nak minum air jus jambu batu....
Tunggu dear balik dari keja....
Dalam kol 9.00pm lebih dear sampai umah...
Pastu bersiap then gi kedai air buah kat Keramat...
Order jus jambu batu ngan keropok lekor RM2....
Perghhhhh.......sempoi...tapi sedap giler!!!
Puas hati ar....
So arini tekak terasa nak minum jus durian belanda lak....
Ok tak camtu???
Heheheheee.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Arini aku tak ngantuk sangat...
Maybe coz malam tadi aku dapat tido (even rasanyer still tak cukup)
Dah takde golek kanan golek kiri macam smalam dah...
Heheheee...
Tapi aku tetap akan melakukan acara 'wajib' kat opis iaitu tido!
Biasa ler....ape lagi nak wat bulan-bulan posa nie..
Keja pun takder aper sangat nak wat...
So da best thing to do at opis is sleeping!!!
(Government servant - heavenly heaven..hehehe)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Masa nak balik dari keja smalam, time tengah panaskan enjin keta...
Baru aku perasan kat cermin depan keta aku ada kertas...
Aku ingatkan kertas iklan ntahapehapentah....
Rupa-rupanya surat 'cinta' dari DBKL ler....
Aku parking kat tepi jalan yang ada line kuning, dekat dengan tiang-tiang bendera...
So penguatkuasa DBKL amik kesempatan nak cukupkan kuota hari nie...
Memang la sangat cukup kuota korang!
Kat situ memang banyak keta park coz dekat ngan pintu utama PWTC....
Dan aku percaya bukan keta aku sorang jek yang kena saman....
Nasib baik saman DBKL....
Kalo saman polis trafik, jawabnyer wajib bayar!
Kalo tak bayar nanti tak leh nak renew lesen & roadtax....
Huhuhuhuuuu......
Anyway, baru aku teringat aku tak bayar lagi saman polis trafik awal tahun aritu...
Bulan depan dah nak kena renew roadtax....
Huhuhuuhuuuuuu...... (again!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~







Yer...muka aku kelihatan pucat sekali...
Tapi aku masih mampu tersenyum... (tak berlakon okek!)
Ramai kakak-kakak kat opis nie yang dah tegur...
Kata mereka muka aku dah sembap, kembang, pucat, tak bermaya... (salah satu tanda dah nak dekat due)
Tapi aku still mempunyai nafsu untuk makan...
Tak susut pun nafsu makan aku...
Orang-orang tua kata, kalo dah takde selera makan maknanyer dah nak sampai time ler tu....
Tapi memang dari hari ke hari, aku tak berapa nak larat sangat....
Nak gi toilet pun rasa jauh giler....
Jalan sket, kaki dah lenguh.... (bunyi macam ngengada jek aku nie kan???)
Tapi itu ler yang benarnyer....
Dan insyaALLAH......aku dah ready..... (kot?!?!)
Moga selamat segalanya...
Aminnnnnnnnnnnnnnnnn................

2 comments:

~chacha~ said...

goodluck bebeh!

-LaDy rAzOr- said...

tQ......tQ......aunty niesa! =D