Thursday, August 28, 2008

Sunyi....

Skang lebih kurang pukul 4.35pm...
Ada masa lagi 55 minit sajer lagi untuk time balik...
Tetiba segar jek bijik mata aku nih....
Owhh yerrrrr......
Esok aku tak kejer....
Esok pun dear tak keje gak....
Hoyeaaaaa....
Esok dear leh temankan aku gi checkup doctor, macam biasa....
Pastu kita gi wat urusan perbankan, ek.....
Kiranyer esok kita boleh dapat spend time sesama lelama....
Boleh ke mana saja berdua....
Rasa macam dah lama jek tak spend time ngan dear.......
Maklum la...
Sejak dear keje baru skang nie, tak banyak masa dapat dihabiskan bersama...
Kalo dear shif siang, kekadang dia balik sampai lewat malam...
Dear balik keje dah penat....pas mandi,makan malam then baring-baring sambil tengok tv...
Time tu ada ler peluang dapat berborak sket-sket, sebelum mata dah mengantuk kepenatan nak tido...
Kalo dear shif malam, dapat jumpa lebih kurang sejam jek sehari...
Itu pun time dear anta dan amik aku dari opis....
Pastu dear dah bergegas nak kena kejar shif malam lak...
12 jam sehari dear kena kerja....
Tak macam orang lain yang kerja 8 jam sehari jek...
Time dear shif malam, dah tentu ler aku dok terperuk jek dalam bilik...
Layan tv sensorang...
Nasib baik ada Andy...ada gak kawan nak ajak borak....
Bila dear cuti, so jadi seronok la sket!
Hoyeaaaaaaaa lagi! =D
Aku ada kawan nak borak...kawan nak manja-manja...kawan nak ajak gaduh (keskeskes....)
Kekadang terasa gak sunyi bila dear kena keje shif malam....
Tapi bak kata dear, aku kena paham situasi pekerjaan baru dia...
Definitely tak sama macam dulu....
Mungkin aku belum terbiasa lagi kot....
Mungkin lambat laun aku biasa la tu....
Mungkin dengan adanya Andy nanti, kesunyian aku terubat....

p/s: "Andy cepat ler kuar.....leh temankan mummy......"

No comments: