Thursday, August 28, 2008

Layannnnnnn............

Pukul 1.20pm....
Waktu makan tengahari....
Aku baru bangun dari tido...
Ermmmm.....terdengar hingar bingar, helai tawa orang-orang di opis nie...
Unit Latihan bukan saja wat makan-makan untuk breakfast....tapi untuk lunch pun sama!
Mewah......mewah.....
Menunyer aku tak perasan aper....
Tapi yang aku nampak ada nasik, ada ayam goreng, ada tembikai (yummi..!)
Aku bangun dari tido then trus gi toilet....
Membuang hajat kecil...
Aku kembali di partition aku...bukak bekal makanan untuk lunch pulak...
Memang hari-hari pun aku bawak bekal untuk breakfast dan lunch...
Jimat duit...
Masih lagi kedengaran hilai tawa dari sekumpulan 'sang boss-boss' yang seperti dah lama tak berjumpa...
Ketawa bagai nak rak.....macam nak roboh bangunan UMNO nie dibuatnya!
Beria-ia kumpulan 'sang boss-boss' itu gelak ketawa apabila ada antara mereka yang buat lawak....
Aku dengar saja lawak mereka dari tempat aku...
Ntah....aku pun tak faham ape yang lawaknyer storymory mereka itu....
Sementara kumpulan 'sang boss-boss' masih lagi menjamah juadah sambil bergelak ketawa ntahapahapantah itu, kumpulan 'sang pencacai' lak (orang-orang bawahan macam aku nie ler) relaks jek tido reramai kat sofa panjang di belakang opis, yang menjadi 'port' bagi penghisap-penghisap rokok tegar (dahulu aku pun ke situ juga) berkumpul dan berstorymory....
Tenang sunggoh mereka tido berjemaah di situ!
Kumpulan 'sang boss-boss' masih lagi bergelak ketawa ntahapahapantah.......
Dan aku pula....sambil menaip blog ini, memasang earphone di telinga (dengan kadar volume tahap maksima agar tidak perlu mendengar hilai tawa mereka) dan mendengar lagu-lagu evergreen & retro di Sinar.fm sambil makan nasi bekalan berlaukkan sambal ikan dan pucuk paku goreng ini.....
Huh.......
Tenangnyer.....
Layannnnnnnnnnnn............................

No comments: