Thursday, May 31, 2012

So Long Landini.....Hello YHA!!!

Hari nie, 31hb May 2012 adalah hari terakhir aku kejer ngan Landini...
Selama 6 bulan aku kejer sini, banyak pengalaman yang aku kutip...
Sebabnya???
Aku la yang wat pakej pelancongan....
Aku la jaga admin....
Aku la yang jaga akaun...
Aku la yang jawab call....
Aku la yang uruskan tempahan kereta....
Aku la yang siapkan cheque, voucher & invoice untuk kampeni...
Aku la yang prepare tender/quotation untuk kampeni...
Pendek kata sumer aku sapu!!!
Tu pasal la banyak pengalaman yang aku kutip....

Dan aku rasa sangat berharga sumer pengalaman nie....
Betul la kata orang..setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya....
Ada hikmahnya jugak kontrak aku dengan Tourism tu abis...
If aku still kat Tourism lagi, pasti aku tak tau selok belok travel industry yang sebenar....
Pasti aku still lagi wat keje interview orang untuk dapatkan data, sampai la sudah!
Pasti aku still wat keje yang sama jek...walaupun dah 6 tahun dok buat keje tu jugak!
Bekerja di Landini, aku kutip macam-macam pengalaman....
Aku belajar banyak perkara.....
Aku belajar macam mana cara nak buat pakej untuk inbound dan outbound....
Aku belajar macam mana cara nak prepare quotation untuk car rental...
Aku belajar ape yang perlu dilakukan untuk bawak International group ke Malaysia....
Alhamdulillah aku ada semua pengalaman itu...
Bayangkan kalo aku still kat Tourism lagi, pasti aku tak tau ape-ape...
Even nak buat pakej pon!!!
Bukannya niat aku nak buruk2kan Tourism atau memandang enteng segala pengalaman aku sepanjang keje ngan Tourism...TIDAK!!!
Kejer ngan Tourism pon banyak kutip pengalaman jugak...
Aku berpengalaman jumpa dengan ramai orang..attend banyak events...outstation seluruh Malaysia....
Cuma aku tak diberi peluang oleh majikan untuk merasai pengalaman yang lain, yang lebih mencabar...yang boleh meningkatkan daya usaha & kreativiti aku!
Selama 6 tahun bekerja dalam scop kerja yang sama..membuatkan aku jadik lemau dan lesu....

Alhamdulillah...syukur, Ya ALLAH!!!
Kali nie rezeki aku terbuka luas lagi....
Aku bakal menimba ilmu di tempat lain pula...
Mungkin kali nie lebih mencabar dan lebih luas job scopnyer...
Doakan aku yang baik-baik saja...
Aminnnnnnnnnnnnnn............

No comments: