There was an error in this gadget

Thursday, January 12, 2012

Sedey...Mimpi Arwah Lagi....

Aku terkejut bila Kak Liza (kakak ipar) balik umah.....
Dia bawak skali arwah abang....
Arwah abang kelihatan sangat lesu dan penat....
Aku menjadi kehairanan...

Aku :  eh....bukan ke abang dah meninggal???
Abang : tak...tak jadi...
Aku : ha??? cuba citer camne leh berlaku neh???
Abang : lepas jek aku meninggal, kak liza mimpi aku 5 malam berturut-turut...dia rasa tak sedap hati, dia gi kubur suruh orang gali kubur tu kambus balik kubur aku...aku hidup balik...kak liza bawak aku balik umah...
Aku : camner boleh idop balik...
Abang : Entah! mungkin sebab ALLAH kesiankan aku....kesiankan keluarga aku menangis sebab aku mati...tu yang DIA idopkan aku balik tu!
Aku : Ooooo....camtu ek....Alhamdulillah...abang still idop!
Abang : Aku penat la....aku nak tido jap....

Abang masuk bilik...dia tido,Kak Liza temankan...
Sekejap-sekejap, aku tinjau abang aku dari celah pintu....
Aku tengok dia berdengkur...
"Alhamdulillah.....dia berdengkur, maknanyer dia idop lagi la tu!"
Aku sangat risau kalau-kalau dia meninggal lagi..nak-nak ketika dalam tido...kita ingatkan dia tido, rupanyer dah meninggal!
Mak kata ngan aku "Mak nak buat kenduri kesyukuran la....sempena abang ko idop balik!"
Aku ok jek...aku suker!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teros aku terbangun dari tido....
"Huh...nasib baik mimpi jek!Bukan betol-betol...alhamdulillah...nasib baik abang ada lagi!"
Tetiba aku cam termangu....
"Eh.....abang memang dah takde la....abang memang dah meninggal...."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2 minggu lepas aku mimpikan arwah abang jugak.....
Aku mimpi arwah abang balik umah....
"Eh....apsal abang balik umah nie???"
"Aku dapat pelepasan...ALLAH bagi aku balik umah kejap..."
Aku tringat bulan lepas pon dia dapat pelepasan untuk balik umah jugak....
"Oooooo....abang dapat pelepasan sebulan sekali kannnn....ok!"


Aku terjaga dari tido....
Aku teringat..sebelum nie aku pernah mimpi camni...
Aku ada ceritakan mimpi aku kat sini.....

Aku terasa seolah-olah mimpi aku tu benar!
Benar ~abang aku dapat pelepasan balik umah sebulan sekali!!!
Mungkin agak kurang waras penyataan itu....tapi itu la yang aku rasa!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selepas aku mimpi arwah, malam esoknya aku wat bacaan Yaasin untuk arwah....
Malam ini, akan aku bacakan surah yang sama untuk arwah....
Moga arwah tenang di sana....
Amiiinnnnnnnnnn......




p/s: abang......orang rindu kat abang......orang dah takde adik bradik lagi...orang tinggal sorang....balik laaaa.... :-(

No comments: