There was an error in this gadget

Monday, November 14, 2011

Mimpi Arwah.....

Malam kelmarin aku mimpikan arwah abang....
Dia datang umah...and aku terkejut!

Aku : abang....watpe kat sini? camne leh ada kat sini?
Abang : aku dapat pelepasan....
Aku : ha?!?!?
Abang : agaknye ALLAH kesian kat aku..so Dia bagi pelepasan kat aku untuk balik tengok umah....
Aku : boleh dapat pelepasan???? (aku konpius seketika...)
Abang : Andy mana?
Aku : ada tu....
Abang : panggil dia jap....aku nak bawak dia jenjalan....
Aku : Andyyyyy.....nie ayah datang nak bawak jenjalan!

Pastu Andy keluar then jerit 'ayahhhhhhhhhhhh....' sambil peluk abang....
Abang peluk Andy kuat2.....

Abang : aku bawak Andy jenjalan jap tau....
Aku : ha....yelah....

Seketika kemudian, abang balik umah...

Abang : dah petang nie, aku balik dulu la.....
Aku : dah nak balik??? kejap jek....
Abang : aku tak leh lama-lama....kena 'masuk' balik....
Aku : nanti datang balik tak?
Abang : aku dapat pelepasan sebulan sekali jek..insyaALLAH bulan depan aku datang lagi....aku gerak dulu lah!
Aku : ok...(sambil cium tangan abang dan lihat dia pergi...)

Aku tersedar dari tido...
Ya ALLAH...aku mimpi abang meninggal....
Nasib baik abang hidup lagi!
Ehhhhh.....(aku fikir balik)...abang kan dah memang takde...dah meninggal!
Ya ALLAH....aku luper yang abang dah meninggal....
Untuk kesekian kalinya aku luper yang dia dah takde....
Al-Fatihah.......



*** menaip dalam keadaan air mata berjuraian***

4 comments:

Reflisia said...

Babe, maybe roh dier datang melawat ko tue...Sedekahkan Al-fatihah untuknya..moga dia tenang disana..amin..

Haris Zuhaina said...

As Salam.. Ntah2 andy pun mimpi yg sama kot.. Semoga dia BAHAGIA di SANA.. AMIN...

-LaDy rAzOr- said...

mungkin jugak dia datang....
tapi org kata kalo mimpi arwah bercakap, maknanyer bukan arwah....tu syaitan yg sajer kacau mimpi....kalo mimpi arwah x bcakap, maknanyer roh arwah dtg jenguk....waallahualam...

Sh. Anis said...

Salam.InsyaAllah..mmg arwah yg balik tu. org kata..mmg camtu. tp kekuasaan Allah di luar fikiran logik kita. anak abg farid masih kecil. lambat dia nak memahami ayahnya dah takada lg. banyak2 kan hadiah Al-Fatihah & bacaan Yasin. Minta jgak anak bujang arwah selalu hadiahkan al-fatihah buat ayah. -(Surau Al-Jabbar)