There was an error in this gadget

Tuesday, March 22, 2011

Lori Ini Sangat Jahat!!!


Kenapa aku kata lori ini sangat jahat?!?!
Kejadian berlaku di Jalan Pahang....
Masa nie waktu pagi, lebih kurang pukul 8.10am..
Jalan jem sebab hujan...
So kebanyakkan kenderaan gerak slow jek...
Lori depan keta aku nie telah buat jahat....
Bukannyer dia langgar lari seorang pejalan kaki atau penunggang motosikal....tidak!
Bukannyer dia potong 'Q' untuk mempercepatkan perjalanan....tidak!
Tapi seseorang yang berada di dalam lori ini telah membuang sampah merata-rata!
Dengan selambanyer satu tangan dari sebelah co-pilot menjengah keluar tingkap dan melemparkan polisterin bungkusan makanan ke luar tingkap!
"What the...."
Terkesima aku melihat perbuatan takde sivik langsung itu!
Tempat yang dia lemparkan bungkusan makanan tu pulak adalah tempat yang bersih, ada pokok2 hijau dan kawasan lanskap yang dijaga sepenuhnya oleh DBKL....
Sangat takde sivik la orang macam nie!
Kot ye pon nak buang sampah, tengok ler dulu kawasan yang macam mana....
Kalo kawasan tu dah memang tempat buang sampah or memang tumpuan si pembuang sampah, takpe ler jugak nak wat prangai takde sivik camtu...
Nie kat tempat yang lanskapnyer terpelihara dan cantik lagi...
Ish...ish...ish...
Nie ler contoh antara orang Malaysia yang cetek akal & tak belajar tinggi!
Bodohnyer berlapis-lapis!
Haissshhhhhhh.....

No comments: