There was an error in this gadget

Thursday, August 27, 2009

16 Minggu Sudaaaaa.....




Panjang baby : 9 cm
Umur : 16 minggu
Placenta : Upper



Berat ibu : 72kg
Ujian glukose dalam urine : -ve
Tekanan darah dalam badan : 100/70
Ujian darah : tak boleh buat lagi...tunggu berat naik baru leh buat!



Alhamdulillah....baby dalam keadaan sihat...Doc Ros kata uri dah naik ke atas balik dah...dah tak dekat ngan pintu rahim lagi dah...Masa tengah tengok monitor scan tu, tetiba hati aku terdetik "macam lelaki jugak jek...." tapi aku diam jek la....Ntah kenapa aku terasa baby nie jantinanyer lelaki sedangkan jantina tak dapat dikenalpasti lagi time nie....Bila dah abis scan, aku gi kat En.Belo yang tengah dok sedut ubat asma (ntah hape namanyer ntah!) kat bilik sebelah... Then suddenly En.Belo bersuara "I rasa kali nie pun dapat lelaki la, B...." Aku pun ala-ala terkedu seketika... "Aik...u pun cakap camtu? I pun cakap ngan diri I gak tadi pas tengok monitor scan tu...I pun rasa lelaki..." aku berkata.... "So kena la carik nama lelaki pasni..." aku kata lagi... "Chewahhhh...cam konpom jek memang lelaki...kena tunggu 5 bulan nanti baru leh konpom jantina..." aku berkata lagi sekali....En.belo still dok sedut ubat asma tu....ape ke namanyer...nebulizer ek??? ntah ler....bunyiknyer camtu ler lebih kurang....
Tak kesah ler ape jantinanyer pun...janji dia sihat walafiat dan sempurna sifat sehingga kelahirannya nanti...Doakan yang terbaik saja....aminnnnnnnnnnnnnn.................

No comments: