Thursday, July 30, 2009

Andy Kena Demam Campak....

sambungan dari entry sebelum.....

Padan la aku macam perasan jek badan Andy ada bintik-bintik merah...
Aku ingatkan 'raches' sebab Andy kan berkulit sensitif...
Rupa-rupanyer demam campak daaaa.....
Tido malam Andy tak selesa.....
Badan Andy rasa panas giler...
Pastu dalam mulut dia ada ulser...
So dia takleh nak telan ape-ape makanan atau minuman...
Tekak dia sakit sebab asik menangis jek...
Selama 2 hari Andy tak makan and minum ape-ape...
Sedih aku tengok Andy.....asik melalak jek...
Yer la...ape lagi yang dia boleh buat selain dari melalak...
Nak cakap ''sakit!''.....tak reti!
Hari Isnin, lagi skali aku gi Klinik Mediviron....
Kali nie Doc Ros yang check...
Andy nangis kaw-kaw lagi....
Doc Ros bagi macam-macam ubat untuk Andy telan...
Ubat sakit tekak, ubat ilangkan ulser, ubat ilangkan gatal demam campak....
Doc aritu just bagi ubat demam jek!Huh!
Pas berhari-hari bagi Andy makan ubat, akhirnya Andy dah leh telan air...
Makan roti pun dah boleh telan sket-sket....
Alhamdulillah.....
La nie Andy dah lebih baik dari sebelum nie....
Gatal-gatal demam campak pun dah makin berkurangan....
Tapi rasanyer campak Andy tu tak keluar abis la...
Sebab bintik-bintik tu just ada kat badan and kaki jek...kat tangan ada sikit jek...
Muka dia tak kena langsung...
Aku rasa next time mungkin Andy akan kena demam campak lagi...
Huhuhuuuuu.....
Tak sanggup tengok Andy sakit lagi.....
Kesian dia...



Muka Andy 'ketat' jek....sakit ler katakan....



dalam pada tu, sempat lagi layan 'Barney & Friends'

Sakit-sakit pun, ada mood gak nak senyum anak Mummy nie....

No comments: