Wednesday, September 3, 2008

Ramadhan Ke-3....

Hari nie adalah hari ke-3 puasa di bulan Ramadhan...
Alhamdulillah....
Dah 3 hari gak ler aku berpuasa....
Ayah aku hari-hari tanya "ko larat ke nak puasa?"
Aku cakap "larat jek...tak larat kang orang buka ler..."
Ok gak ler berpuasa dalam keadaan mengandung nie.....
Pengalaman pertama ler katakan....
Kekadang tu iman nie nipis jek...terasa nak berbuka jek bila tengok benda yang sedap-sedap kat mana-mana jua...
Maklum ler, time puasa nie ler sumer benda nampak sedap....
Tadi opismate aku bawakkan sample kerepek-kerepek untuk dijual...
Dia soh test rasa kerepek-kerepek tu time bukak poser nanti....
Tapi alhamdulillah....aku tak baper nak keliur sangat tengok kerepek-kerepek nie...
Maybe coz kudap-kudapan nie jenis yang kering-kering...
Lain ler kalo opismate aku nie bawakkan sample kuih raya ke...kek raya ke...lauk-pauk ke...air-airan ke..memang ler lebur posa aku arini jawabnyer!
Hahahahaa......
InsyaALLAH....selagi aku boleh bertahan, aku bertahan untuk posa sampai ler tiba waktu berbuka nanti....
Dan insyaALLAH berkekalan ler sampai cukup tempoh aku bersalin nanti...
Coz pas bersalin nanti aku dah tak leh nak posa dah...
Jenuh nak ganti posa plak pastu....
Huhuhuuuuuu........


"Selamat BerRamadhan & Selamat BerTarawikh.."

No comments: