Friday, October 9, 2009

Busy+Limited Energy = Penat Weh!

Next week (12 oct 2009 - 16 oct 2009) aku kena outstation ke seluruh Perak & Cameron Highland...
Kali nie tugasan aku kena wat Hotel Survey....
So kena gi sumer hotel yang ada kat Perak including Cameron Highland, yang ada dalam list tugasan nie...
Kali nie aku kena gi ngan partner dari Tourism Johor...
So sepanjang minggu nie aku sangat la busynyer...
Maklum ler...busy aku nie busy bermusim...
3 bulan skali baru busy...
Lagi 2 bulan tu ala-ala jek la....

Dalam masa yang sama aku kena settlekan hal kewangan aku nie...
Call bank itu...call bank ini...call bank sana....call bank sini....call bank sinun....
Macam-macam perkara yang perlu dilakukan...
Dan seperti sedia maklum, bank-bank nie operatornyer macam celaka!
Kejap pas kat orang tu...kejap pas kat orang nie...pas sana....pas sini....
Last2 talian terputus!
Macam haram....kan???

So tergendala semua kerja aku...
Yang sepatutnya boleh settle sehari, dah kena jadik berhari-hari....
Aku rasa aku la manusia paling penyabar la kat muka bumi nie dalam seminggu nie...
Alhamdulillah....rupanyer penyabar gak aku nie....
Dalam pada penyabar tu, berbakul-bakul gak ler aku maki bank-bank nie...
Hahahahaa........
Penyabar ler sangat!!!
Jangan sampai aku wat dekkkkk jek ngan sumer hal-hal nie...!
Itu jam kalu....aku sendiri la padan muka...kan!

Dengan keadaan aku yang dah pregnant 5 bulan lebih nie, kadangkala energy aku limited...
Aku tak mampu sangat nak bergerak cergas...
Walaupun aku still mampu untuk menjadi seorang momma yang hot (hahahaaa....), tapi kadangkala aku jugak akan menjadi lesu tatkala penggunaan tenaga yang melampau sepanjang hari...
Nak-nak apabila anak bujang sorang tu yang semakin lasak ya rabbi!
Kadangkala aku sampai tak mampu nak melayankan kelasakkan Andy tu...
So aku biarkan jek dia nak buat apa-apa pon...
Nak panjat kerusi???panjat laaaa...
Nak guling-guling kat lantai???guling la....
Nak lompat atas katil??lompat la....
Nak baling botol bawah sofa???baling la....
Nak nyorok bawah meja makan???nyorok la...
Nak main tekan-tekan remote aircond???main la.....
Andy bebas untuk melakukan apa saja yang dia suka...
Tapi sudah semestinya dengan pemerhatian aku la....
Mau tak cuak kalo tetiba jek sedar dia dah main air dalam bilik air sampai lencun baju???
Hishhhh....kot jadik ape-ape kang!!!
Itu aku memang pantau secara ketat la....

Sejak dah pandai berjalan nie, Andy dah tanak berdukung sangat.....
Asik meronta soh letakkan dia kat bawah...
Dia nak berjalan sendiri...
Pimpin tangan pon dah takmor dah...
Eksyen kamu, yer!!!
Seriau jek aku kadang-kadang dia main lari jek ikot suka dia...
Ntah mana hala ntah....
Dengan keta and motor yang sentiasa lalu-lalang depan umah....
"Awak tu dah ler 'lesen L' lagi!" semput aku kejarkan dia berlari....
Bila pikir balik, budak kecik memang ler cenggitu...
Mana dia tau pape...
Yang dia tau, dia dah pandai jalan...so berjalan jek la kejanyer...
Mesti lah dia aplikasikan pembelajaran dan pengetahuan dia tu selalu...kan???
Nasib ar mommy kan....
Hahhahaaaaaa.....

Memang agak penat...
Nie dalam perot nie....
Aritu gi scan baby kat Klinik Mediviron....
Cam biasa, Doc Ros yang scan...
Jantina nampaknyer ala-ala kabur sket la...
Tapi Doc Ros kata nampak macam lelaki...
"Takpe...next appointment kita scan lagi untuk reconfirmkan keh!" kata Doc Ros...
Ermmm....lelaki lagi eh???
Ermmm....okek!
Andy leh dapat geng nak main combat...
Hehehhee.....
Get ready jek lor....


Budak nakal nie hampir-hampir ilang masa wedding member aritu!



No comments: