There was an error in this gadget

Thursday, July 23, 2009

Kali Ini Berlainan Dengan Yang Lepas.....

Sebenarnya aku nak bercerita pasal ibu-ibu mengandung...
Maklum ler...
Aku kan sekarang berbadan dua...
Andy akan dapat adik nanti...
Ada ler geng dia nak main nanti...
Takder la dia main sensorang jek.. (mummy & daddy leh wat bodo layan cite best kat HBO ngan StarMovie...ekekekeee....)

Tapi pregnancy kali nie aku rasa berlainan sket dari yang sebelum nie...
Kalo dedulu masa mengandungkan Andy dulu, aku tak mengalami 'morning sickness'...
Skang pun tak jugak sebenarnyer...
Hahahaaaaa........
Tapi kalo dulu, aku muntah waktu malam selama seminggu jek dari tempoh awal kehamilan....
Pregnant kali nie, aku muntah sekali jek aritu...pun pada waktu malam gak!

Dedulu kalo rasa mual aku asik dok telan jeruk & asam jek...
Aku taknak makan mangga masam pun...
Tapi pregnant kali nie takder makan jeruk & asam pun...
Just tekak terasa nak makan mangga muda...
Tu pun tak banyak....Sebijik dua jek...

Lagi satu, kalo dedulu tu aku asik nak makan jek..
Sket sket nak makan berat...
Nasik memang tak tinggal...
Pagi breakfast nasi lemak, tengahari blasah nasi campur, malam lak blasah nasi goreng ape2 jek...asalkan nasik all da time!
Tapi mengandung kali nie aku tak kuat makan nasik la...
Kekadang pagi aku breakfast roti canai...kekadang makan kuih jek...kekadang ada gak ler makan nasi lemak...
Pastu tengahari lak kekadang aku mkn nasik...kekadang aku tak makan langsung...
Malam lak kalo En.Belo ada kat umah, aku makan nasik....sebab alang-alang temankan dia makan, ngan aku-aku skali makan!
Kalo En.Belo takder, kekadang aku tak makan...kekadang aku just buat air milo cicah ngan biskut jek...
Takder selera sangat nak bagi laluan makanan kat tekak nie...
En.Belo kata "awal lagi nie..kalo dah besar perut tu nanti, macam2 U nak makan!"
Ermmm.....yer la kot....

Lagi satu yang aku perasan, masa mengandungkan Andy dulu muka aku takder jerawat pon!
Licin jek kulit muka aku nie....
Muka aku nie jenis jerawat tumbuh seketul....seketul.....
Seketul dah ilang, tumbuh seketul lagi...pastu ilang, tumbuh seketul lagi...
Camtu ler jenis jerawat kat muka aku nie...
Aku jadik pelik apsal muka aku tak berjerawat macam biasa....
Orang kata sebab perubahan hormon masa mengandung...
Yer la tu kot....
So aku hepi la muka aku licin jek...

Tapi kali nie lain lak jadiknyer....
Muka aku naik jerawat, siot!
Kalo seketul...seketul ikut turutan macam biasa tu takper la gak.....
Nie tumbuh sekali banyak!
Arggghhhhhhhhhhhhhhh.................
Aku jadik tensen....
Terasa muka aku agak hodoh jadiknyer....
Jerawat2 nie plak dah meninggalkan parut dan kesan lak kat muka aku...
Sampaikan aku terpaksa guna 'Bio-Oil' untuk ilangkan bekas-bekas jerawat nie...
Huhuhuuuu......
Orang2 tua cakap kalo masa menagndung, muka mummy hodoh maknanyer bakal dapat anak pompuan.......leh caya??
Entah ler....
Tak kesah ler lelaki ke pompuan....
Asalkan sihat dan sempurna sifat....
Aminnnnnnnnnnnn.........

Keh la....aku nak balik dah....
Dah kol 5.35pm dah pon!
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........................

3 comments:

Reflisia said...

org tua2 cakap kalu muka berseri2 tue anak pompuan n kalu muka hodoh tue anak lelaki...itu yang sellau aku dengar...ko nyer petua ni lain skit la..betul la ko preggy ni lain macam skit la kot...hehehehhe

Bard Syah said...

hek ?
kaklong aku dulu kan ... masa ngandung kan anak sulung dia. laki2.. muka licin .. bersih .. sopan2 jek .. tp .. serabai gak la..
pastu .. anak nobo 2 ngan 3 dia pompuan .. muka terus berjerawat ..
aku rasa la kan .. normally .. kalo yg cenggini2 punya kes.. biasa nya la kan .. anak pompuan. nGee ...
jaga la kandungan tu baik2.. makn kena jaga .. jgn tak makan lak.. mahye2.. okek noff?
lebiututrifor... nGee .. =D

adilynn said...

anyhoow jaga diri yekk...checck up kat mana?
nofa tggl umah lama lg ke?