Friday, July 4, 2008

Penat, Siot!!!

Aku ditugaskan buat MICE pasal MIDE kat PWTC, iaitu pasal diving ler..
Aku ditugaskan wat survey nie dengan Shah...(lagipun kitorang jek R.O yang tinggal)
Bagi yang berminat dengan aktiviti diving nie, memang la exibition nie jadi syurga diorang coz banyak equipments untuk menyelam dijual dengan harga yang murah....
Aku sempat tengok ada satu booth tu offer satu set diving dengan harga RM1999.00 only!!!
Ha?!?!?!?Giler haper....!!!!
Dah bersamaan dengan tukar sport rim GEN2 aku kalo harga gitu,tak pun cat baru GEN2...lepas bajet tuh!
Ramai gak ler manusia-manusia yang aku kenali yang aku jumpa kat situ, antaranya Awie,Joe & geng2 Wings, Hans Isaac, Mukhriz Mahathir dan adik Sultan Mizan yang menjadi tetamu VVIP untuk exibition nie....
Penat siot berjalan-jalan sambil buat keje kat dalam Hall 4 PWTC nie...
Bila aku dah penat, aku jadi hangen satu badan!
Nak-nak apabila berkaitan dengan minah yang pernah aku bengang dalam entry sebelum nie tu kan!Huh!
Aku tunggu dia kat exibition dari pukul 3.15pm...sambil tunggu mereka-mereka itu sambil la aku wat keje...abiskan keje sket-sket, mana yang terlarat la kan...
Aku call dia, tak berangkat pulak...Aku sambung wat keje lagi...
Then aku call Kak Sally, just nak tanya perlu ke aku tunggu lagi kat exibition nie even keja aku dah abis???...
Kak Sally soh tanyer Kak Goji...
Then aku call Kak Goji...
Kak Goji soh tunggu jugak minah nie turun ke exibition...
Time tu dah pukul 3.45pm...
Aku dah penat minggle around nie...
Aku duduk jap kat booth Sekretariat Tahun Melawat Terengganu 2008....
Aku duduk tunggu minah nie sambil urut-urut2 kaki aku yang dah sedia bengkak nie..
Terasa macam lama ler plak tunggu dia...tak tiba-tiba lagi...
Tepat pukul 4.00pm, aku ajak Shah gerak masuk opis...
Baru jek sampai opis, minah nie call aku...
Tapi aku tak sempat nak angkat...
Then kat handphone aku appeared nombor phone opis...
So aku soh Shah yang angkat coz aku taknak cakap...
Aku penat...
Then Kak Goji kata kat Shah, dia nak cakap ngan aku...

"Kan Kak Goji soh korang tunggu diorang sampai turun kan..."
"Kitorang tunggu....tapi rasa lama giler so kitorang naik ler..."
"You all call pukul 3.45pm....diorang turun pukul 4.00pm..."
"Ek? Tapi rasa macam lama jek, so kitorang naik la..."
"Ye la...diorang tunggu korang pun lama jugak sebelum nie..."
"Ok...then nak turun balik la nie?"
"Tak payah la...korang dah naik..."
"Ok..."
"Ermmmmm....."

Aku bajet diorang tu mesti bengang dengan aku punyer la...
Mesti diorang kutuk-kutuk aku tu....
Konpom!!!
Maklum ler....aku kan seorang pekerja yang suka buat perangai...suka rebel!
So aper-aper yang buruk pun point kat aku ler...
I dun care!!!
Bagi aku...aku dah tunggu dari pukul 3.15pm! Even aku dah sampai kat exibition tu pukul 3.00pm...Tapi aku just call minah itu pada pukul 3.15pm!
Dan call lagi mereka-mereka pada pukul 3.45pm!
So...secara logiknya dah 45 minit la aku tunggu diorang, kan?!?!?
Saper soh minah tu tak angkat phone....
Then tak call balik lak tu...
Pastu nak marah-marah lak bila aku wat decision sendiri...(untuk balik ke opis semula)
Bongok betol...
Ur ass-lah!!!
Malas aku nak layan mereka-mereka ini...
Dah ler soh cukupkan kuota 50 respondents, even selalu buat kuota 30 respondents jek...
Bila dah cukup 50 orang, nak soh tambah-tambahkan lagi lak!
Tak larat aku nak kena berjalan-jalan lagi dalam Hall 4 tu...


p/s:Aku kepenatan...Nak tolong urutkan kaki aku ke?!?!?!

No comments: